.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معدوم سازی بیش از چهار هزار قطعه طیور در آمل

در نیمه دوم سال گذشته بر اثر شیوع احتمالی آنفلوانزی پرندگان در آمل چهار هزار قطعه طیور واحدهای تولیدی این شهرستان معدوم سازی شد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل ظهر سه شنبه در همایش آشنائی با آخرین دستاوردهای علمی مراقبت و درمان آنفلونزای فوق حاد پرندگان افزود: آنفلونزای پرندگان در حال تهدید جامعه انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی در برابر این بیماری جلوی خسارت های جبران ناپذیر افراد را خواهد گرفت.

دکتر حسین نظری با بیان اینکه مازندران یکی از مناطق مهم تولید و پرورش صنعت طیور کشور است افزود: برگزاری همایش ها و شناسائی شیوع و پیشگیری ها از این بیماری به مردم و پرورش دهندگان طیور امنیت سلامت اجتماعی را در این بخش افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: بر اثر شیوع این بیماری بیش از 114 میلیون ریال غرامت به صاحبان واحدهای تولیدی طیور آمل پرداخت شد.

یک متخصص عفونی هم در این همایش با مهم خواندن " اپیدمیولژی " و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در انسان عنوان کرد: به علت چرخش و تغییر پذیری بالای ویروس آنفلونزای پرندگان تاکنون واکسن این بیماری تولید نشد.

دکتر عباس یوسف نژاد با بیان اینکه برای تولید یک واکسن حداقل به شش ماه زمان نیاز است یادآور شد: هم اکنون تولید آن در جهان فقط 900 هزار واحد برابر با یک هفتم جمعیت جهان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جواد فرزامي مسئول روابط عمومي دامپزشكي استان 31 مرداد 1386
لازم است به اطلاع برساند معدوم سازي پرندگان فوق در راستاي جلوگيري از بروز احتمالي اين بيماري بوده است نه در راستاي شيوع آن كه بر اساس دستورالعمل 116 سازمان دامپزشكي كشور كليه بيماريهاي واگير دار طيور كه مي تواند براي ساير مزارع پرورش طيور و يا بهداشت انساني خطر ساز باشد در موارد مشكوك به بيماريهاي فوق كه اغلب با تلفات غير عادي همراه است دامپزشكي محل بلافاصله پس از شمارش ، نمونه برداري و ارزيابي اوليه واحد را كاملا قرنطينه نموده و اداره كل دامپزشكي در جهت پيشگيري از احتمال بروز بيماري نسبت به معدوم سازي آن واحد اقدام نمايد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.167 seconds.